Norme - ELF

Norme

 

 

 

Get Adobe Flash player

 

 

 

Standardele şi organizaţiile industriale precum Institutul American al Petrolului (API), Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Organizaţia Standardelor Auto Japoneze (JASO) şi Societatea Inginerilor Auto (SAE) stabilesc norme specifice pentru a evalua caracteristicile și performanțele lubrifiantilor. Fiecare norma defineşte cerinţele tehnice, proprietăţile fizice (ex. viscozitatea), comportamentul motorului pe bancul de testare şi multi alti parametrii pentru formularea de lubrifiantilor si uleiurilor. Lubrifianţii ELF respectă cele mai severe si recente, norme si standarde în vigoare..

SAE:

SAE a creat clasele de viscozitate pentru a putea caracteriza proprietatile lubrifiantilor la temperaturi ridicate şi scăzute.  Clasele sunt alcătuite din două numere, ce incadreaza litera W (pentru gradul de iarnă), după cum urmează: xxW-AA.

  • Primul număr (xx) indică viscozitatea uleiului la temperaturi scazute (uleiurile trebuie să rămână foarte fluid la temperaturi negative pentru a putea fi eficiente).
  • Al doilea număr (AA) indică viscozitatea uleiului la temperaturi ridicate  (masurata la 100°C).

API:

Standardul API clasifică uleiurile în funcţie de o serie de criterii, ca  proprietăţile fizico-chimice (precum detergenta, rezistenta la uzura, anticoroziune etc.), utilizarea şi performanţa. Normele API, incadreaza uleiurile destinate motorizarilor pe benzina la litera "S", si pe cele destinate motorizarilor  diesel, la litera 'C'. A doua litera corespunde nivelului de performanta,cu cat este mai avansata in alfabet, cu atat uleiul este mai performant. De exemplu, pentru motoare pe benzina, clasificarile sunt "API SH", "API SM" sau "API SN",  "API SN" fiind cel mai inalt nivel de performanta.

ACEA:

ACEA a dezvoltat standardele conform codului (categorie/clasa).
Exista 3 categorii ACEA :

  • Doua pentru vehicule usoare (categoriile A sau B pentru motoare pe benzina si Diesel / si categoria C pentru motoare pe benzina si Diesel echipate cu sisteme post-combustie).
  • O categorie pentru motoarele diesel industriale special destinata Camioanelor (categoria E).

JASO:

Organizatia japoneza atribuie certificarile JASO in urma analizelor uleiurilor. Dupa ce un lubrifiant trece cu succes toate testele, Organizaţia Standardelor Auto Japoneze elibereaza certificarea si numarul acreditarii. Acest numar trebuie sa apara pe ambalajul produsului conform logo-ului predefinit .

ISO:

Standardul ISO prevede trei categorii de specificatii internationale, ISO- L-EGB, ISO-L-EGC si ISO-L-EGD.

ILSAC:

Comitetul de Aprobari ale Standardelor   Internationale pentru Lubrifianti (ILSAC) este responsabil pentru infiintatrea specificatiilor pentru uleiurile destinate vehiculelor pentru passageri. Specificatiile  ILSAC GF-5 au fost introduse in October 2010 si fac referire la:

  • imbunatatirea economiei de combustibil si mentinerea in timp a proprietatilor.
  • asigurarea protectiei sistemelor de ultima generatie ce echipeaza motoarele.
  • protejarea sistemelor post-combustie.

Find us worldwide   Contact
X

Prin continuarea vizitei pe acest site, acceptati folosirea de cookie-uri sau a altor marcatori pentru statistici vizitelor pentru a optimiza funcționalitatea site-ului. Pentru mai multe informatii despre Cookie-uri. și despre setările pentru marcatori.