Schimbarea fluidului pentru transmisii - ELF

Schimbarea fluidului pentru transmisii

Get Adobe Flash player

Uleiul pentru cutiile de viteze trebuie schimbat din aceleasi motive ca in cazul uleiului de motor: pentru optimizarea performantelor si pentru reducerea uzurii componentelor transmisiilor. Uleiul de transmisie trebuie inlocuit  in functie de intervalul de schimb - conform specificatiilor constructorului mentionate in manual de intretinere al autoturismului. Operatiunea este mult mai costisitoare decat in cazul schimbarii uleiului de motor. Va recomandam sa va adresati unui service specializat pentru efectuarea acestei operatiuni. Daca in continuare doriti sa efectuati pe cont propriu schimbarea uleiului de cutie, va recomandam urmatoarele etape.

Aveti nevoie de echipament special pentru efectuarea corecta a schimbarii uleiului de cutie de viteze manuala:

Consultați manualul de service pentru a afla ce lichid de transmisie se recomanda pentru cutia de viteze respectiva si cat de des ar trebui sa fie schimbat. Utilizati uleiul ELF Evolution pentru a avea garantia performantelor optime ale autoturismului. Aveti nevoie de un ulei care sa se adapteze perfect tipului de cutie si conditiilor meteo de functionare. Din acest motiv este important sa consultati manualul de intretinere pentru respectarea tuturor operatiunilor recomandate de constructor in vederea efecturarii corecte a schimbului de ulei.

  • Echipament de protectie, ochelari de protectie si manusi de cauciuc
  • O cheie tubulara pipa pentru busonul de golire al uleiul.
  • Un recipient de colectarea a ulei 
  • O palnie si un furtun de plastic
  • Puteti folosi cric si standuri de fixare.
  • Material absorbant (ziar, prosoape sau hartie, etc.) sau textil.
  • Garnitura etansare O-ring daca e necesar.

Schimbarea fluidului de transmisie la cutiile de viteze manuale:

Pregatirea autoturismului

 

Pentru a face uleiul mai putin vascos, si pentru a facilita scurgerea acestuia, se recomanda sa porniti motorul si sa-l lasati sa functioneze pentru 5 sau 10 minute. Apoi, trebuie sa va asigurati ca vehiculul este asezat pe o suprafata plana orizontala. Opriti motorul, scoateti din viteza si apoi trageti frana de mana. Trebuie sa aveti suficienta spatiu sub autoturism pentru a avea acces la baia de ulei.
Daca nu aveti spatiu suficient, puteti folosi un cric pentru ridicare si apoi un stand pentru stabilizare.
Niciodata nu intrati sub masina cand acesta este ridicat pe cric si nu este asigurata de stand. Scopul acestor standuri este de a reduce instabilitatea masinii. Acestea ar trebui sa fie pozitionate in conformitate cu recomandarile producatorului in manualul de service.

 

Verificati busonul de umplere

Inainte de efectuarea schimbului de ulei asigurativa ca busonul de umplere nu este blocat si ca poate fi utilizat din nou dupa schimbarea uleiului. Daca busonul este blocat, contactati un service specializat. Pentru inlocuirea acestuia trebuie sa verificati manualul de intretinere.

Schimbarea uleiului

Dupa ce ati gasit sub masina baia de ulei a cutiei si busonul de golire (consultand manualul de service) , protejati suprafata prin raspadirea ziarelor sau a prosoapelor de hartie. Pozitionati recipientul de colectare sub buson si asigurati-va ca este suficient de mare, astfel incat sa poate retine tot uleiul drenat. Desurubati in totalitate busonul de golire utilizand o cheie tubulara pipa. Aveti grija sa nu arucati busonul de golire impreuna cu manusile de cauciuc.  Lasati uleiul uzat sa se scurga timp de cateva minute. Dupa ce s-a golit rezervorul, inlocuiti garniturile de etansare.  insurubati corect busonul de golire, impreuna cu garnitura sau saiba. Indepartati standuri de fixare si cric. Readuceti autoturismul cu toate rotile pe sol.

Umpleti cutia de viteze cu ulei proaspat

Inainte de folosirea uleiului proaspat, consultati manualul de service pentru a determina exact tipul uleiului pe care trebuie sa-l folositi si cantitatea necesara. Dupa ce ati identificat produsul ELF corespunzator, folositi o palnie pentru umplerea cutiei de viteze cu uleiului proaspat . Dupa ce ati atins nivelul maxim, insurubati busonul de umplere si asigurati-va ca ati asamblat toate componentele.

 

Predati uleiul uzat unui centru special de colectare

 

Sub nicio forma nu aruncati uleiul uzat in mediul inconjurator.
Uleiul impreuna cu filtrul uzat, trebuie  predat unui centru special de colectare.

Schimbarea fluidului de transmisie la cutiile de viteze automate:

Aceasta operate este mult mai complicata la cutiile de viteze automate.

 

Pregatirea autoturismului

Pentru a face uleiul mai putin vascos, si pentru a facilita scurgerea acestuia, se recomanda sa porniti motorul si sa-l lasati sa functioneze pentru 5 sau 10 minute. Apoi, trebuie sa va asigurati ca vehiculul este asezat pe o suprafata plana orizontala. Opriti motorul, scoateti din viteza si apoi trageti frana de mana. Trebuie sa aveti suficienta spatiu sub autoturism pentru a avea acces la baia de ulei.
Daca nu aveti spatiu suficient, puteti folosi un cric pentru ridicare si apoi un stand pentru stabilizare.
Niciodata nu intrati sub masina cand acesta este ridicat pe cric si nu este asigurata de stand. Scopul acestor standuri este de a reduce instabilitatea masinii. Acestea ar trebui sa fie pozitionate in conformitate cu recomandarile producatorului in manualul de service.

Verificati busonul de umplere

Inainte de efectuarea schimbului de ulei asigurativa ca busonul de umplere nu este blocat si ca poate fi utilizat din nou dupa schimbarea uleiului. Daca busonul este blocat, contactati un service specializat. Pentru inlocuirea acestuia trebuie sa verificati manualul de intretinere.

Schimbarea uleiului la cutia de viteze automata

Dupa ce ati gasit sub masina baia de ulei a cutiei si busonul de golire (consultand manualul de service) , protejati suprafata prin raspadirea ziarelor sau a prosoapelor de hartie. Pozitionati recipientul de colectare sub buson si asigurati-va ca este suficient de mare, astfel incat sa poate retine tot uleiul drenat. Desurubati in totalitate busonul de golire utilizand o cheie tubulara pipa. Aveti grija sa nu arucati busonul de golire impreuna cu manusile de cauciuc.  Lasati uleiul uzat sa se scurga timp de cateva minute. Veti observa aspectul limpede al uleiului inlocuit. Chiar daca nu prezinta urme de contaminare, se impune inlocuirea acestuia. Dupa ce s-a golit rezervorul, inlocuiti garniturile de etansare.  insurubati corect busonul de golire, impreuna cu garnitura sau saiba. Indepartati standuri de fixare si cric. Readuceti autoturismul cu toate rotile pe sol.
 

Golirea convertorului

Dupa ce ati golit rezervorul, trebuie sa deschideti accesul catre convertizorul de cuplu. Folositi manualul de service pentru a identificarea de vitezemotor. Daca transmisia si motorul sunt separate de un grilaj, acesta trebuie dezasamblat, conform manualului de service. Rotiti manual convertizorul pana identificati busonul de golire. Dupa ce desurubati busonul, colectati uleiul intr-un recipient suficient de incapator. Curatati cu grija convertizorul si busoanele de golire. Dupa golirea in intregime a cutiei, insurubati busonul la locul potrivit. Reasamblati grilajul si trapa de legatura dintre transmisie si motor.

Umpleti cutia de viteze cu ulei proaspat

Inainte de folosirea uleiului proaspat, consultati manualul de service pentru a determina exact tipul uleiului pe care trebuie sa-l folositi si cantitatea necesara. Dupa ce ati identificat produsul ELF corespunzator, folositi o palnie pentru umplerea cutiei de viteze cu uleiului proaspat . Dupa ce ati atins nivelul maxim, insurubati busonul de umplere si asigurati-va ca ati asamblat toate componentele.

Predati uleiul uzat unui centru special de colectare.

Sub nicio forma nu aruncati uleiul uzat in mediul inconjurator.
Uleiul impreuna cu filtrul uzat, trebuie predat unui centru special de colectare.

Find us worldwide   Contact
X

Prin continuarea vizitei pe acest site, acceptati folosirea de cookie-uri sau a altor marcatori pentru statistici vizitelor pentru a optimiza funcționalitatea site-ului. Pentru mai multe informatii despre Cookie-uri. și despre setările pentru marcatori.